lauantai 6. syyskuuta 2014

Arkea ja uusia kavereita

Huh kun aika menee nopeaa! Nyt on jo kolme viikkoa harjottelusta takana vaikka se tuntuu vaan ehkä viikolta...

Tällä viikolla meidän toimiston arki arkeentui lopulta, kun viimeisetkin lomailijat tulivat takaisin töihin, joten nyt olen päässyt tutustumaan kaikkiin työkavereihin ja ihan perusarki on tullut aika tutuksi. Toki mitään perusmuottia ei meillä ole, koska joka päivä on erilainen. Yleensä tykkään tehdä päivän työt loppuun ennen kotiinlähtöä, jotta seuraavana päivänä on tilaa uusille työtehtäville, koska yleensä en tiedä vielä illalla, mitä teen seuraavana päivänä.


Bonne rentrée! Kaikki ovat nyt palanneet lomalta ja Petrin kokeellinen keittiö oli tehnyt meille herkkuja. Mun lemppari oli  ehdottomasti vasemmalla pop cake aux olives noires!

Näinä kahtena menneenä viikkona uusia työtehtäviä on tullut tosi tosi paljon! Ekalla viikollahan vain pääasiassa seurailin Jenniä, mutta nyt olen tehnyt kaikki ne tehtävät ja paljon muutakin ihan itsekseni. Ja puhelimeenkin olen saanut vastata ihan olan takaa! Aluksi se tuntui kyllä ihan mahdottomalta tehtävältä, kun en tykkää puhua puhelimessa edes suomeksi, mutta yllättävästi se on alkanut luonnistumaan ja tällä viikolla vastasin puhelimeen jopa ruotsiksi! Oikeesti minä! Enhän minä sitä soittajaa osannut auttaa, mutta sainpahan puhelun siirrettyä :D Muutenkin sain ensimmäisen ruotsinkielen käännöstehtävän Susannelta ja selvisin. Käännöstehtävät on kyllä tosi hyviä ainakin oppimisen suhteen, ihan sama mistä kielestä kääntää. Näinä viikkoina olen muutenkin saanut kääntää aika paljon kaikkea ja sen lisäksi olen tehnyt kaupunkikuvauksia Laventelin nettisivuille. Välillä tuntuu, että ihan kun olisin taas koulun penkillä tekemässä esitelmää, mutta toisaalta sehän vain meinaa, että koulussa ehkä opiskeltiin oikeita asioita...

Lisäksi olen saanut tehdä pari hotellivierailua, kun jotain on tarvinnut viedä asiakkaille hotelliin odottamaan. Mielenkiintoisin vierailu oli kuitenkin uuteen Peninsula hotelliin.


Ovella odottivat vartijat, mutta eivät ne muuta sanoneet kun "Bonjour Madame!"
Ei edes siinä vaiheessa kun kävin aulan vessassa. Ihan kiva vessa. Että jos kukaan
kaipaa ilmasta vessaa Pariisissa...

Se on Pariisin uusin luksushotelli ja Petri lähetti minut sinne katselemaan ympärilleni (juu-u Pariisissa ei ketään käännytetä luksushotellien auloista, ei edes minua!), jotta saan käsityksen millainen hotelli on kyseessä. Kyllä ne kristallikruunut ja marmori aika nopeasti tekivät vaikutuksen! Sitten tein hotellista hotellikuvauksen, jotta uusi hotelli saatiin kuvauksineen varausjärjestelmään.


Viime viikonloppuna tosiaan muutin uuteen asuntoon ja nyt mulla on mukavat 9 neliötä täällä kuudennessa kerroksessa (ai hissi, mikä se on??), mutta ne on mun ihan ikiomat yhdesän neliötä! ja nyt oon saanut tätä näyttämäänkin vähän kivemmalta tämän päiväisen Ikea-reissun jälkeen!


Ikeaan pääsikin kätevästi ilmaisella bussilla Denfert-Rochereau:n metroasemalta ja kävikin ilmi, että Ikean lisäksi paikka on isompikin kauppa-alue Thiais Village. Kuitenkin ylpeänä voin ilmoittaa, että pitäydyin vain Ikeassa ja ostin itse asiassa kaikkea tarpeellista. Kaikkein tarpeellisin oli tietenkin sininen Ikea-kassi, jotta pääsen sen kanssa pyykkäämään huomenna :D


Pariisi on kyllä kohdellut mua todella hyvin viime viikkoina! Ilma on ollut lämmin ja välillä jopa aurinkoinen ja muuton lisäksi kaikkea muutakin mukavaa on tapahtunut. Viktorian kanssa lähdettiin Couch Surfing:n ja Pariisin au pairien järjestämälle piknikille ja siellä tustustuinkin moniin usiin ihmisiin. Nyt onkin ollut sitten sosiaalinen viikko mun mittapuun mukaan kun ollaan tehty jotain harva se päivä!




Yksi positiivinen puoli täällä asumisessa on tosiaankin se, että Eiffel-tornille voi kävellä. Niinpä kävelin ja onhan se ihan komean näköinen illalla! Piknik Chaps de Mars:lla on varmasti yksi kliseisistä Pariisihetkistä, mutta viimeisten parin viikon aikana olen kerennyt katsella kaikkia muitakin turistijuttuja taas uudelleen.




Louvre



Seine





Yksi turistijuttu, joska haluaisin vielä Pariisissa tehdä on käydä Pariisin katakombeissa. Tänään Ikea-reissulla näin tosin jonon, joka sisäänkäynnille oli, joten ehkäpä odotan, että kesän turistiryntäys on ohi ja menen sitten jonottamaan...

Lopuksi vielä viikonlopun baaritunnelmia: kyllä, paikallisessa kuppilassa omistaja oli ottanut kissansa mukaan töihin :D

Ensi viikonloppuna onkin tapahtumassa kaikkea jännää!! Nyt en malttais odottaa!













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti